måndag 22 juni 2009

Härlig helg.....

Halloj på er där ute


Trots vädret så har vi haft en härlig helg.Midsommar tillbringade vi hos svärföräldrarna me god mat och gott i glaset och självklart mysigt sällskap samt även lite kubbspel.Vi hann även me en tripp till Torsång för att kika lite,men ja har aldrig riktigt förstått hysterin me de stället.Visst är de fint precis vid älven, men mer än så tycker inte ja att de är.
På midsommardagen åkte vi upp till Holen i Tällberg för att titta på resningen av stången,vilket va riktigt tråkigt och utdraget, men härligt väder hade vi så de gick ändå :-)
Igår slängde vi in barnen i bilen och drog iväg till Fäggeby för att åka på grissafari :-)
Solen strålade och barnen njöt av att springa runt och titta på alla små griskultingar och att mata fåren som oxå fanns där.
Här får Macke följa me sötnosarna Milton & Wiggo på grissafari runt området,vi kan fundera på vem som tyckte de va roligast :-)

Vissa av kultingarna va riktigt små och söta.Ja hade verkligen lust att stoppa ner en i min mammas väska för att ha hemma, men ändrade mej snabbt när mamma gris kom i mitt synfält.

Här har ni två killar som älskar att leka me varann.
Finaste pojkarna

En liten fika i solskenet hann vi självklart me,mums.
Här ser ni en happy family,Björlund/Brandt njuta av vädret en ledig dag

Här matas de för fullt,killarna va i extas och slängde fram den ena näven efter den andra me gräs till fåren och getterna.

Här har ni min stolthet & glädje
Wiggo
Mammas älskling

Kultingarna för bara fööör söta i leran där dom sprang runt och busade



Som jag sa så blev det en riktigt härlig helg och det hoppas jag att alla ni andra oxå har haft.


Kram på er

7 kommentarer:

Marits vita skrin sa...

Vilken härlig helg ni ser ut att haft. Skrivbordet tänkte jag ta 300:- för och det är för att knopparna som sitter på är värda 90:-
hojta till om du vill ha det.

Kram Marit

Marits vita skrin sa...

Det går så bra att hämta den på tors. På dagen är bäst för på kvällen ska vi eventuellt in på Peace and love.

klart jag hojtar till om det dyker upp en skänk. Förresten så tycker jag du ska ta dig till Me and alice loppis på ons.

Kram kram

Marits vita skrin sa...

Kl. 2 börjar det. samma tider som pärlan. Det är nog öppet på Lördag oxå.
Då ses vi på tors ;)

Kram kram

fröken Sätterlund ✯ sa...

Vilken underbar helg ni verkar ha haft :) Låter riktigt roligt med grissafari vad exotiskt :D Vad roligt att grabbarna tycker så mycket om att leka med varandra!
Kramar Therese

Marits vita skrin sa...

Kom mellan 11 och 12 ni. Det funkar jätte bra. vet du var jag bor?

Kram kram

Det vita dårhuset sa...

Hej gumman =o)
Ville bara säga att det var roligt att träffa dig idag!!

Skrik till så kan vi ta en fika eller en loppis runda!!

Ha det gott och hälsa mannen

Många kramar Erika

fröken Sätterlund ✯ sa...

Tack gumman för ni värmande ord inne hos mig :) Du är så gullig! Ska du upp till Gagnef nåt under auktionsveckan (v.29)? Hojta till isf!
Kramar Therese